niedziela, 22 stycznia 2012

Mandale- do czego służą?

Mandale- piękne geometryczne wzory na bazie koła. Najczęściej symetryczne, choć niekoniecznie. Zawsze kolorowe. Kolory odgrywają ważną rolę- każdy kolor symbolizuje coś w naszym życiu. Kolory związane są z naszymi czakrami, czyli centrami energetycznymi. Napiszę więcej na ten temat na mojej stronie www.dobryrozwoj.pl
Tam znajdziesz różne ciekawe rzeczy związane z rozwojem właśnie :)
Malowanie mandali ma działanie terapeutyczne, oprócz dzikiej radości. Bo nieświadomie wybieramy kolory, które wzmocnią to, co w naszym życiu potrzebuje wzmocnienia. Kształty też mają znaczenie. Patrzenie na mandalę, niekoniecznie malowaną osobiście, powoduje rozwój intuicji- zaczynasz dostrzegać więcej i rozumieć więcej.  
Wszystkie mandale poniżej malowałam sama, sama także je konstruowałam. W końcu z wykształcenia jestem inżynierem:)

Moja znajoma Agata, która odczytuje symbolikę, powiedziała, że 8 łukowatych niebieskich wzorów, to 8 opiekunów. Fajnie mieć opiekunów:)


To moja pierwsza w życiu mandala. Najpierw, przy pomocy cyrkla i ekierek rysowałam na kartce wzór. A potem już farbami na szkle. Lubię na nią patrzeć. Dobrze na mnie działa :)
Gdy malowałam tę mandalę i przyglądałam się jej- zrozumiałam, jak niedobra dla mnie jest relacja z koleżanką. to było jak grom z jasnego nieba. Przedtem niby coś czułam, ale było to mętne i niejasne. Znajomość zakończyłam i odetchnęłam z ulgą. Polecam malowanie mandali, niekoniecznie na szkle.

A to TAKA SAMA mandala, co ta wyżej, pomarańczowa! Tylko tło inne i ciut mniejsza. Zupełnie inny przekaz, prawda?

2 komentarze:

  1. Wspaniałe kolory ,szczególnie ta druga przypadła mi do gustu .Miło spędziłam czas na Pani blogu. Pozdrawiam :)
    ..w wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://towemniegra.blox.pl

    OdpowiedzUsuń